Harmonie Concordia

opgericht in 1862, koninklijk sinds 1970

Algemeen

Koninklijke Harmonie Concordia bestaat uit een Harmonieorkest en een Slagwerkgroep. Deze muzikale eenheden hebben elk hun eigen dirigent. De vereniging werd opgericht in 1862.

1. Het Harmonie gedeelte bestaat uit:
a. Het Leerlingen Harmonie orkest (onderdeel van jeugdorkesten Peel en Maas)
b. Het Jeugd Harmonie orkest (onderdeel van jeugdorkesten Peel en Maas)
c. Het Harmonie orkest

Harmonie orkest

Het Harmonie orkest bestaat uit ca. 20 enthousiaste leden. Er wordt elke donderdag heerlijk gerepeteerd van 19.30-22.00 uur in het gemeenschapshuis in Kepèl (GIK) te Panningen. De dirigent van het Harmonie Orkest is de heer Richard Bonné.

Samen ben je sterker: daarom is het harmonie orkest de weg van samenwerking ingeslagen. In 2019 zijn er succesvolle top-2000 concerten georganiseerd ism muziekvereniging Kessel.

Ook voor 2020 stonden er weer samenwerkingen op het programma. Samen met Fanfare Semper Avanti uit Grashoek zou er een sprookjesconcert worden georganiseerd. Door de Corona crisis kon dit helaas niet doorgaan.

Ook staat er weer een concert ism muziekvereniging Kessel op het programma. We zijn momenteel in overleg met beide verenigingen hoe het een en ander kan worden voortgezet.

Jeugdorkest

Vanaf de fusie van ons jeugdorkest met het jeugdorkest van Fanfare St. Caecilia uit Helden Dorp en het jeugdorkest van Muziekvereniging Kessel uit Kessel, staat het nieuwe jeugdorkest Peel en Maas onder leiding van dirigent Maarten Rijs. Zij repeteren iedere zondagmorgen in ’t Kerkeböske te Helden.

2. Het Slagwerkgroep gedeelte bestaat uit:
a. een Leerlingen slagwerkgroep
b. een Jeugd slagwerkgroep
c. een Slagwerkgroep

Slagwerkgroep

De Slagwerkgroep staat onder leiding van dirigent Wil van Horck en telt 20 enthousiaste leden. Zij repeteren elke dinsdagavond van 19.30 - 21.30 uur het gemeenschapshuis GIK te Panningen.
De Leerlingen en Jeugd Slagwerkgroep staan onder leiding van Richard Ferfers en zij repeteren elke dinsdagavond in de CAVO zaal van DOK6 te Panningen, voorafgaand aan de repetitie van de slagwerkgroep.
Totaal aantal musicerende leden van de muziekvereniging bedraagt ca. 45.

Algemene informatie:
Indien u nadere informatie wenst, verzoeken wij u contact op te nemen met onze secretaris,

Harmonie Concordia Panningen, P/a Akkerveld 26 5988 JD Helden